RSS

Sihatkah anda?

28 May

Anda sihat? Tentu biasa orang bertanya dengan kita macam tu.. dan jawapannya tentulah ..sihat. Tapi, kita ni memang betul-betul sihat ke? Atau sekadar untuk menjawab pertanyaan mereka? Cuba selidiki diri kita. Sihatkah kita? Sukar untuk kita menentukan tahap kesihatan kita, tapi yang penting, berusahalah mengekalkan kesihatan yang baik kerana MENCEGAH itu adalah lebih baik daripada MENGUBATI. So, sebagai permulaan, amalkan untuk kosongkan dan bersihkan usus anda setiap pagi. Usus perlu dikosongkan dan dibersihkan dahulu dari bahan yang tak perlu yang dah masuk dalam perut kita. Mungkin dah terlebih makan burger, ayam goreng dan macam-macam lagi yang tak berkhasiat. So bila perut dah bersih, nutrien baru yang masuk dapat diserap sepenuhnya. Bukan aje boleh jadi lebih sihat, malah perut buncit juga boleh dielakkan. Bayangkan usus kita yang bersifat menganjal macam stokin, yang tak pernah dibersihkan seumur hidup kita. Bagaimana agaknya ketebalan toksin dan bahan buangan yang dah melekat kat dinding usus kita? Confirm berinci-inci… tu yang buncit memanjang perut tu. Dah usaha macam-macam pun perut susah nak susut.

Usus berperanan sebagai penyerap nutrien dan penyingkir sisa makanan yg tidak diperlukan.

Banyak faedahnya kalau kita menjaga usus kita. Di antaranya adalah untuk mengelakkan kanser usus, kanser ke-4 dalam senarai 10 penyakit utama dunia.

Usus yang sihat
 
Usus tak sihat 

Di antara tanda-tanda usus kita tidak sihat:

sakit abdomen, alergi, kekaburan mental, badan berbau, nafas busuk, sembelit, bebayang hitam di bawah mata, wajah kurang berseri, ekzema, keletihan, ketidakcernaan yang kerap, sering selsema, angin/kembung perut, paras kolesterol tinggi, buasir, sakit kepala, sakit bawah pinggang, tumpuan menjadi lemah dan juga menimbulkan masalah kulit.

Banyak sungguh penyakit yang terhasil hanya kerana usus kita tidak sihat. Apakah penyelesaian untuk memenuhi keperluan usus yang sihat???

Jangan buang masa lagi….cubalah produk Nurich Lacto Lite. Anda pasti akan merasai kesannya walaupun baru kotak pertama mencubanya… 

Cepat sms saya (012-9300007) untuk dapatkan produk ini segera…. hanya RM158/kotak (26 sachet).

RM158/kotak

 

♥sihatcantik4u

 

 
Leave a comment

Posted by on May 28, 2011 in Kesihatan

 

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: